یزدفردا "دبیر کل فراکسیون خط امام (ره) در واکنش به انتشار اخبار مبنی بر احتمال بازگشت خاتمی به عرصه کاندیداتوری، اظهار داشت: ایشان به هیچ‌وجه به عنوان كانديدا به اين عرصه باز نمي‌گردند و ثبت‌نام نخواهند کرد. 

طی هفته گذشته خبرگزاری‌ها ، سایت‌ها و روزنامه‌های منتسب به اصولگرایان، اقدام به انتشار اخباری مبنی بر احتمال بازگشت خاتمی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری دهم کرده‌اند.
محمدرضا تابش،  در تشریح اهداف منتشر کنندگان این اخبار، اظهار داشت: آنها می‌خواهند به این بهانه اعلام کنند که اصلاح‌ طلبان از پایگاه مردمی چندانی برخوردار نیستند و برای این که بتوانند در انتخابات آتی پیروز شوند، ناگزیر از بازگشت خاتمی هستند. آنها می‌خواهند براي مخفي كردن اختلافات داخلي خودشان‏، اصلاح‌طلبان را دچار تشتت آرا نشان داده و مردم را سردرگم کنند.
وی با اشاره به سفرهای استانی کروبی و موسوی به سراسر کشور، ادامه داد: علی‌رغم خبرسازی‌های کذب این رسانه‌ها، سفرهای استانی کاندیداهای اصلاح‌طلب، نشان‌دهنده اقبال خوب مردم به آنها بوده است.
نماینده اردکان همچنین در واکنش به استناد حامیان احمدی‌نژاد به نظرسنجی‌‌های که طی آن، این کاندیدای انتخابات آتی، اختلاف فاحشی با دیگر کاندیداها دارد، تصریح کرد: این نظرسنجی‌ها، نظرسازی‌های سفارشی هستند که حتی در آن‌ها نیز افزایش آرای موسوی و کروبی نشان داده شده است. افزایش آرای این دو کاندیدا، باید در ازای کاهش آرای کاندیدای دیگر باشد که این کاندیدا کسی نیست جز احمدی‌نژاد. اما حامیان وی به این مساله را نمی‌پذیرند.
تابش با اشاره به نظرسنجی‌هايی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته انجام ‌شد، ادامه داد: نظرسنجی‌های امروز نیز بی‌شباهت با نظرسنجی‌های دوره قبل نیستند. در آن نظرسنجی‌ها احمدی‌نژاد حایز کمترین آرا بود، اما توانست به پیروزی برسد.
وی همچنین با یادآوری برخوردی که با عباس عبدی و حسین قاضیان در موسسه نظرسنجی آینده که با موسسه نظرسنجی گالوپ، همکاری داشت، صورت گرفت؛ تصریح کرد: از آن پس مردم به صراحت نظراتشان را اعلام نمی‌کنند وحتی گاهی آن را کتمان می‌کنند. اما براساس برآوردی که در فضای عمومی می‌شود، آرای موسوی وکروبی به ویژه به دلیل موضع گیری‌های اخیرشان در حال رشد است و مقبولیت آنها در سراسر كشور در حال افزایش است.
دبیر کل فراکسیون اقلیت مجلس، انتشار اخباری از سوی حامیان احمدی‌نژاد مبنی بر پایگاه اجتماعی روزافزون این کاندیدا را، نوعی جنگ روانی خواند و افزود: برخی که برای این کار آموزش دیده و حتی تدریس می‌کنند، زمینه را برای برخی فعل و انفعالات در آینده محیا می‌کنند. درحالی که این رای مردم است که سرنوشت آینده کشور را مشخص می‌کند.
وی همچنین در واکنش به اینکه مخالفان موسوی، او را کاندیدایي ناشناخته معرفی می‌کنند، افزود: موضع‌گیری‌های میرحسین موسوی نشان داده که او طی این سال‌ها از عرصه دور نبوده و در مهمترین ارکان حاکمیت حضور داشته است. حضور وی در شورای عالی رفاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، سمت مشاوره مقام معظم رهبری و سید محمد خاتمی نشان‌دهنده فعالیت وی در این سال‌ها بوده است.
تابش با تاکید بر اینکه موسوی از مسایل کلان کشور آگاه است، ادامه داد: او به گفته خودش بنا به احساس خطری که کرده است، وارد عرصه شده و موضع‌گیری‌هایش نشان دهنده اشراف کامل به مسایل و سنجش وضعیت موجود است.

ایلنا

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا